Preduzeće je u 2 decenije postojanja prošlo težak i izazovan put od porodične firme do preduzeća koje trenutno zapošljava 40 ljudi i opslužuje više od 500 kupaca na teritoriji cele Srbije.
Razlog tržišnog rasta jedino i isključivo možemo da tražimo u sistematskom pristupu i konstantnom ulaganju u kvalitet. Pravovremeno opredeljenje da se fokusiramo na primenu QMS-a, olakšalo nam je implementaciju sistema, dok je firma bila jos na relativno malom obimu poslovanja. U praksi je to značiloizbegavanje uobičajnih grešaka koje se dešavaju u ranimfazama razvoja preduzeća i brži i dinamičniji rast.
Učestala preispitivanja najvišeg rukovodstva značila su donošenje pravovremenih i kvalitetnih strateških i operativnih odluka, a kroz identifikaciju neusaglašenosti istovremeno je slata jasna poruka o tome kako treba formirati sistem na nižim operativnim nivoima.
Kreiranje sistema u smislu kanala i dinamike komunikacije, informacija koje je neophodno razmeniti i podeliti, stvorilo je atmosferu u kojoj je moguće raditi na kvalitetan i efikasan način.
Kroz kreiranje Sistema izgradili su se ljudi i stvorili preduslovi da u rad preduzeća može da se uključe i eksterni kadrovi sa izvesnim potencijalom i iskustvom.
Kao posledica toga, zaposleni su jasno prepoznavali svoje obaveze i ključne izazove i probleme, informisali su rukovodstvo o tome i aktivno učestvovali u kreiranju rešenja za potencijalne probleme.
Sem zadovoljstva zaposlenih koji su direktno uključeni u rad, kao posledica takvog pristupa proizvodni kapaciteti su se duplirali tako da je sa prosečnih 5-6 tona dnevne proizvodnje pre 3 godine, danas prosečna dnevna proizvodnja između 12 i 15 tona. Neusaglašenosti u proizvodnji su se iz godine u godinu opadale, tako da se danas možemo pohvaliti sa manje od 1% neusaglašenih proizvoda koji izađu iz naših proizvodnjih pogona. Od tog jednog procenta neusaglašenih proizvoda, u završnoj kontroli bude identifikovano 0,9%, tako da smo u poslednje 3 godine imali opravdanih prigovora sa tržišta u proseku 0,1% u odnosu na ukupnu realizaciju.
U istom period, kroz intezivnu komunikaciju sa tržištem, anketiranjem potrošača i analizom prigovora i sugestija, kupaca i potrošača, došli smo do toga da se asortiman sa 70 artikala u 2012-oj, proširio na preko 150 artikala u 2016-oj, a u narednoj godini sa linijom kozmetičkih proizvoda naš cenovnik obuhvataće preko 250 pozicija. Posebno treba naglasiti da su novi proizvodi donosili nove kupce, novu prodaju i da je svaki od njih ima targetirano učeće u ukupnom prihodu preduzeća.
Naravno, novi proizvodi, značili su i izmene u organizaciji komercijale, gde smo kroz reinženjering procesa prodaje sa kancelarijskog pristupa komercijali, prešli na moderan način servisiranja kupaca i potrošača. U službi prodaje je sada 5 terenskih komercijalista, koji brinu o kupcima i sem kvantiteta, staraju se i da kvalitativno odgovorimo tržišnim zahtevima, kroz pravovremene isporuke, pozicioniranje proizvoda na polici, struktuiranje asortimana i sl.
Podjednako je važno, da smo u prethodnom periodu na obezbeđenju preduslova za ovaj rast i kvaliteta i obima, intezivno investirali u infrastrukturu i opremu i to kroz odluke koje su proistekle iz systema kvaliteta. Naime, možemo da se pohvalimo da smo u 5-ogodišnjem period, investirali više od 1,5 mio eura i da su sva ulaganja i investicije imali adekvatan povrat uloženih sredstava, donele dodatnu vrednost i kvalitativno na pozicionirale na višem nivou.
U praksi, iz kućne radionice preselili smo se u industrijski objekat koji ispunjava najviše standarde modernog poslovanja. Sa ručne i poluautomatske opreme, preorjentisali smo se na automatsku opremu. U ovom trenutku, svega 20% proizvodnje se ne realizuje na automatskoj opremi i u strogo kontrolisanim uslovima proizvodnje, što ćemo unaprediti u narednoj godini.
I prateći procesi poput skladištenja i transporta su doživeli preobraćaj i značajan napredak u odnosu na raniji period.
Značajna novina, u poslovanju je i priručna labaratorija koju smo aktivirali pre 3 godine i polako je razvijamo, za sopstvene potrebe procesne i završne kontrole. Labaratorija nam trenutno koristi i za prijemne kontrole, što nam je omogučilo da klasifikujemo dobavljače po kvalitetu i možemo da se pohvalimo da preko 75% nabavki realizujemo preko dobavljača ranga A.
Definitivno nam je sistem kvaliteta doneo značajne prednosti u rastu i razvoju sa jedne strane i omogućio nam da stvorimo prepoznatljivost našeg Brenda. Osim toga, i veliki sistemi su nas prepoznali kao partnera koji može da ispuni visoke zahteve pa su nam poverili i izradu svojih robnih marki, poput DIS-a, Metro-a i brojnih drugih.
Sa ovim iskustvom, definitvno ostajemo na ovom pravcu razvoja, gde nam je kvalitet i bezbednost proizvoda na prvom mestu. Ideja vodilja ce nam i u budućem periodu biti zadovoljstvo kupaca i potrošača, a mi ćemo se truditi da sistemskim pristupom to obezbedimo u svakom trenutku i na svakoj kontrolnoj tački.